Secció Jove SEAS

ACTIVITATS ANTERIORS

Descripció de la sortida:

Fantàstica ruta circular per els pirineus andorrans. Des d’Arinsal ens endinsem cap als estanys forcats, on coronarem el cim del Medacorba per enfilar cap al refugi lliure de Baiau. A l’endemà pujarem fins al pic de Baiau i Comapedrosa, aquest ultim més alt d’Andorra amb 2942m, on començarem a baixar cap a Arinsal. Ruta molt i molt maca i del tot recomanable.

Sortida de raquetes febrer 2024, a Andorra.

Sortida de formació a la neu

Descripció de la sortida:

Sortida de dos dies per Andorra, on vam resseguir la frontera catalana i passarem la nit al Refugi de Montmalús.

WhatsApp Image 2023-12-17 at 21.43.45

Sortida al Santuari de Cabrera
(17 de desembre)

Descripció de la sortida:

Inici i final de l’excursió des de l’església de Sant Julià de cabrera (ruta circular). Comencem pujada i passem pel castell en ruïnes de Cabrera i arribem al santuari de Cabrera on tenim una panoràmica de la comarca d’Osona inclòs arribar a veure el mar i el Pedraforca. Recuperem forces i baixem per les mítiques escales de pedra de Cabrera. Per finalitzar, passem pels dos espectaculars miradors aquesta zona anomenats Cingles d’Aiats, i Puig de bastida. Una distància aproximada de 12,08km amb un desnivell de 843m.

Descripció de l’activitat:

Una ruta des del nostre poble fins a l’Abadia de Montserrat passant pel riu Llobregat i també per les poblacions de Martorell, Abrera, Esparreguera i Collbató. Un total de 45 km i que ho hem assolit en menys d’11 hores, anant tots plegats! Si voleu veure un Reels de resum, cliqueu al títol.

Descripció de la sortida:

Durant aquest cap de setmana vam fer una ruta circular pel massís del Carlit, fent ascensió al cim, pujant pel cantó del llac de Bollosa i baixant per l’Estany de Llanós. El diumenge, després d’haver descansat al costat de l’Estany de Llanós, férem el pic de la Grava i després vam tornar cap al punt d’inici, fent 13 quilòmetres de descens més tranquil.

Descripció de l’activitat:

Aquesta activitat nova pel poble, va ser a ulls dels organitzadors, aka, nosaltres, tot un èxit que no ens esperàvem. Segurament el fet que hi havia un punt per blaus o grocs, també va tenir molt a veure. Si cliqueu a la foto o al títol, podreu observar el resum de l’activitat que us penjarem abans del dia 19 de setembre!

Descripció de la sortida:

Sortida matinal al Puigpedrós on al final vam passar nit a Puigcerdà i vam tenir el plaer de veure el Correfoc en el qual els Dimonis de Sant Just formaven part del grup exhibicionista.

L’excursió va ser tranquila fins arribar al refugi, després va haver-hi força vent i fresc, però res ens va aturar per assolir el cim. Cliqueu a la foto o al títol per veure més informació sobre l’excursió!

Sortida d’un dia a la Vall d’Aran, vam desplaçar-nos fins a l’inici del recorregut el dissabte i vam passar la nit allà. L’endemà a les 6 del matí ja estàvem en marxa cap al cim Tuc de Molières. Va ser una pujada tranquil·la, però llarga, passant entre zones de blocs de pedra i amb fort pendent que dificultaven l’ascens. A pocs metres d’arribar al cim, ens vam posar els grampons i vam agafar el piolet per pujar per sobre de la neu.

La baixada va ser més complicada vam repetir el mateix recorregut però amb la dificultat afegida que plovia, llavors vam arribar al punt final cansats però molt contents d’haver completat el nostre segon 3.000!

Descripció de la sortida:

Sortida molt ben parida i que ens hem quedat amb ganes de repetir-la adaptant-la a nous recorreguts. Un recorregut no tan exigent com s’havia planificat i el temps va aguantar per tot el dia.

Ruta pel sud de Catalunya, travessant la frontera amb Aragó i València. Va ser força llarga i dins del que cap, tampoc va haver-hi gaire desnivell. Tot plegat i comptant amb la nova companyia, va ser una sortida molt enriquidora!

Vam fer una sortida de dos dies a Andorra, principalment anàvem a fer el recorregut amb raquetes de neu, però no n’hi havia suficient… Vam dormir a la Cabana Sorda, al costat d’un llac glaçat!

Descripció de la sortida:

La sortida de febrer del 2023 va ser a Rupit. Vam realitzar una sortida circular i poc exigent pels voltants de Rupit. Pel camí arribava al Salt d’aigua de Sallent. (podreu trobar fotografies a l’axiu fotogràfic que tenim al menú)

Excursió 18 desembre

versió horitzontal

Via Ferrata 19 de novembre

Descripció de la sortida:

Aquesta sortida va ser realitzada pels socis/es de la Secció Jove.

La sortida del Pic Russell (Aneto) era el primer 3.000 m de la Secció Jove des de la seva creació! Va ser una sortida de dos dies, ja que es va pujar el divendres a la tarda i vam fer el cim el dissabte al matí.

Concloent aquest primer curs de la Secció Jove de la SEAS, vam aprofitar l’estiu per tancar fent la ruta de la Muntanyes de Llibertat (62 km i 5200 m d+) en quatre etapes. El primer dia vam sortir a caminar des del Barratge de Graus i vam fer nit en tenda de campanya al poble francès de Bidous. El dia següent férem camí a Aulús, on vam fer nit a un alberg a causa de la meteorologia. L’endemà d’hora al matí vam fer l’etapa més dura fins a arribar al refugi de Certascan on vam tornar a pernoctar en tenda. Per finalitzar vam baixar on havíem deixat el cotxe tot fent el cim de Certascan. Vam ser 6 persones i en l’última etapa se n’afegiren 2 més..

Descripció de la sortida:

La primera excursió de temàtica diferent, va anar molt bé i vam gaudir molt de l’aigua on durant la setmana havíem tingut temperatures caloroses. Els guies van ajudar-nos en tot i vam gaudir molt tots plegats.

Els dies 2 i 3 de juliol la Secció Jove de la SEAS hem estat fent una ruta circular per la vall del Nyiri. Aprofitant que se celebrava la Via Pirinenca, vam aprofitar per a coronar el pic del Ventolau tot just quan es ponia el sol.

Ha estat la primera sortida en tendes de campanya i la valoració per part dels participants ha estat molt positiva. Hem tornat a casa cansats però molt contents.

Descripció de la sortida:

El tercer cap de setmana de juny la Secció Jove de la SEAS vam fer la sortida a Castellar de N’Hug. Alguns van sortir el divendres per fer nit al refugi no guardat del Pla de l’Espluga, la resta va matinar per trobar-se al poble. L’excursió va consistir a fer la volta composta per pujar al Coll de la Creueta, carenejar fins al cim de la Pedra Picada i altra vegada baixar a Castellar, lloc on vam dinar. Tot i la calor, vam poder gaudir d’un gran dia.

Diumenge passat mentre a Sant Just queien volves de neu, nosaltres érem gaudint aquestes vistes des del pic de La Miranda.

Aquesta sortida ha estat la primera que s’ha fet com a Secció Jove a la meitat meridional de Catalunya!

Descripció de la sortida:

La primera excursió de dos dies de la Secció Jove va ser un èxit, no obstant això, començava l’excursió amb una previsió meteorològica desfavorable, però va anar millorant amb el pas del temps. El grup va estar sempre molt actiu i fent-se caliu tant en els moments d’activitat, com quan estàvem al refugi, així ens vam poder conèixer una mica més entre tots. Els paisatges, com bé mostren les fotografies, van ser tot un plaer per a la vista.

La Secció valora positivament aquesta sortida, ja que vam ser 15 persones de les quals 10 no formen part del grup motor.

Excursió 12 de desembre

Descripció de la sortida:

La segona matinal de la Secció Jove va tenir com a objectiu assolir els tres cims que conformen el massís del Montseny: el Matagalls (1.697 m), Les Agudes (1.706 m) i el Turó de l’Home (1.712 m). Aquesta ruta va tenir com a punt de partida la Creu de Bordoriol i va finalitzar a la Font de Passavets.

La Secció valora molt positivament aquesta sortida, ja que vam ser 12 persones de les quals 6 no formen part del grup motor. Va ser una sortida on vam gaudir d’un dia fantàstic amb vista als cims nevats dels Pirineus i vam fer força pinya entre totes.

Apaisada_Caminant

Excursió 20 de novembre

Resum de la sortida no disponible.